Accenture          

Accenture arbetar i gränslandet mellan IT och affär. Vi kombinerar djup branschkunskap, stort tekniskt kunnande och innovation med stark leveransförmåga för att hjälpa våra kunder att förbättra sina resultat och skapa långsiktigt hållbara värden. Vi är verksamma inom strategisk rådgivning, konsulttjänster, digitalisering, IT och verksamhetsoptimering. Genom innovation strävar vi efter att göra världen till en bättre plats.

Accenture har stark digital närvaro både globalt och lokalt. Under 2013 stärktes vår digitala kapacitet ytterligare i och med förvärvet av Fjord, en global designbyrå som är specialiserad på digitala upplevelser och tjänster som engagerar konsumenter över flera plattformar. 2015 förvärvade vi även svenska Brightstep, ett konsultbolag helt inriktat på digital handel.

För närvarande är vi 384 000 personer som arbetar på Accenture i 120 länder, varav 1000 är verksamma i Sverige.

...
Visa mer
Visa mindre
Huvudkontor:112 47, Stockholm, Alströmergatan 12,
Omsättning / vinst %: 2.414 MSEK/8,11%  
2015: 2.414 MSEK / 8,11%
2012: 1.710 MSEK / 0%
Vinst Förlust
Bransch:Teknisk konsultverksamhet Hemsida:
Antal anställda är nu: 1000
+ Lägg till omdöme
Överblick
3.9 Genomsnittsbetyg
         

Jobba på Accenture

Baserat på 285 omdömen

          Karriär & utveckling
          Kultur & värderingar
          Trivsel & arbetsmiljö
          Jobb/Fritid-balans
          Ledning & chefer
          Lön & förmåner
{{companyRating}}%

Rekommenderar denna arbetsgivare

Baserat på {{reviews.length}} omdömen

Följ Accenture i sociala medier

En inblick i hur det är att jobba på Accenture. Omdömen, betyg, löner, kontorsbilder och lediga jobb på Accenture. Publicerat av anställda och tidigare anställda på Careereye.se

Jobba på Accenture

På Accenture får du arbeta med spännande projekt för flera av Sveriges största företag i ett globalt nätverk. Vi arbetar utifrån en stark teamkänsla i en resultatorienterad företagskultur. Vi har gedigna karriärmodeller och lägger stor vikt vid coaching och kompetensutvecklingsprogram.

Kompetensutveckling och utbildning är nyckelfaktorer inom Accenture. Samtliga anställda får en ”Career Counselor” som fungerar som ett slags mentor och coach genom regelbundna utvecklingssamtal. Du får dessutom kontinuerlig feedback från dina projektledare, för att ge dig bästa förutsättningar att bygga kunskap och erfarenhet.

  • Teamorienterad företagskultur
  • Utmanande uppdrag för Sveriges största företag
  • Tydliga karriärvägar

De brancher vi är verksamma inom är IT, Management, Outsourcing. Vi har fem verksamhetsområden som består av Strategy, Consulting, Technology, Digital och Operations

Accenture erbjuder praktikplatser:

  • Accenture Technology Summer Internship
  • Internship @Accenture Strategy
  • International Exchange Program (Indien)

 

Klicka här för att se alla lediga tjänster

 

Sociala förmåner och ansvarstagande

Vilka sociala förmåner erbjuder ni era anställda? (gymkort, etc)

Accenture erbjuder välutvecklad företagshälsovård med heltäckande sjukförsäkring och subventionerat gymkort. Dessutom har vi nyligen höjt ersättningen för föräldralediga. Du ges stora möjligheter till ett flexibelt arbetssätt och kan arbeta en del hemifrån då det passar med ditt projekt. På Accenture värnar vi om gemenskapen och anordnar ett flertal sociala aktiviteter under året. Det finns även ett stort utbud av sponsrade idrottsaktiviteter såsom tennis, golf och squash.

Accenture lägger stor vikt vid socialt ansvarstagande och har därför utvecklat programmet ”Corporate Citizenship”. Detta är ett globalt initiativ som syftar till att stödja icke- vinstdrivande organisationers utvecklingsarbete runtom i världen. Vi bidrar genom att erbjuda den kompetens som inte redan finns på plats. Som konsult på Accenture kan du engagera dig i en mängd projekt, via organisationer som Rädda Barnen, Plan, Fryshuset eller Mattecentrum. Det finns även möjlighet att engagera sig i andra communities på Accenture som Accenture IF, Parenthood och Inclusion&Diversity.

En dag som konsult


Läs om Olas vecka eller andra konsultbloggar här:

Vad gör konsulter egentligen?

Bussy McBusface förklarar!

Hola, Ni som har följt mig i tidigare inlägg har vid det här laget förhoppningsvis snappat upp ett och annat, såsom att vi jobbar i globala team och brer mackor på ett icke-pretentiöst sätt. Men vad gör vi med all den knivskarpa kompetens som vi samlar i våra team? Vad gör vi egentligen?

Först och främst är det såklart så att det inte finns ett (eller ens två) svar på den frågan. Precis som höstens löv skiftar i nyans har vi ett helt spektrum med projekt, kunder, roller, uppgifter, profiler etc. Jag är dock högst medveten om att det inte är en tröst, för ovan svar säger ju på ett sätt inte någonting, även om det säger allting. Så för att råda bot på denna oerhörda törst efter "konkretare, tack" så vill jag genom att beskriva vad jag och mitt team gör just nu exemplifiera hur det kan vara "in real life" här på Accenture – häng med!

Som vanligt är det inte företaget i filmen som har skrivit brevet!

Låt mig presentera Bussy McBusface, nästa generations buss! En buss som tar inte bara ett eller två steg framåt, utan rejäla älgkliv och sätter en ny standard för vad en buss är och kan åstadkomma. Vårt projekt består i att designa och ta fram Bussy McBusface, se till att den slår världen med häpnad och i slutändan leder till att vår kund Bussy tar marknadsandelar från sina konkurrenter. Och just det, den ska rulla på gatorna någon gång nästa år – så se till att det går snabbt också!

Vi skrider till verket. Tillsammans med Bussy börjar vi resonera kring vad vi faktiskt vill åstadkomma med vår nya buss. Vad vill vi erbjuda marknaden men den nya bussen? Skönare säten? Större säten? Fler säten? Snabbare buss? Tystare buss? Mer effektiv buss? Snyggare buss? Många gånger försöker vi få Bussy att komma fram till svaren genom att ställa de rätta frågorna och sen, likt extremt envisa sportjournalister, nysta vidare. Inte med "Hur känns det?", utan snarare "Varför?", "Hur?" och "När?".

Som vi alla vet finns det ett stort antal begränsningar och förutsättningar som vi måste anpassa oss till. Exempelvis är det inte helt enkelt för oss att plötsligt designa en buss som är fem meter bred. Våra vägars bredd sätter som bekant systematiskt en faktisk begräsning som vi måste anpassa oss till. Likaså finns det en hel del fastslagna riktlinjer och design-principer som vi måste följa för att vår buss ska bli fungera i den kontext och omvärld som ett trafiksystem utgör – att vi har vitt ljus fram, rött där bak och blinkers som blinkar med exakt rätt frekvens.

När det gäller den exakta utformningen av lyktorna kan vi anpassa och modifiera så länge vi följer de riktlinjer och det ramverk som finns. Vi designar, ritar på white-boards, läser dokumentation, googlar och googlar lite till. Ritar lite till. Frågar lite mer. Skapar slides och presentationsmaterial. Googlar. Ritar. Frågar. Skriver. Slidear.

Allteftersom att vi har haft workshops, möten, utfrågningar, mailkonversationer, prata-i-hissen, diskutera-vid-kaffeautomaten etc. så börjar vi så småningom få en mer klar bild över vad det faktiskt är vi vill göra – vi börjar få fram en kravspecifikation. För att Bussy McBusface ska bli den framgång vi eftersöker är det naturligtvis oerhört viktigt att vi ser till att alla relevanta parter får komma till tals. Vi måste få in input från flera olika håll. Passagerarna har helt andra prioriteringar än chauffören. För att inte tala om ruttplaneraren eller underhållspersonalen, som struntar fullständigt i hur ergonomiska säten är eller pysljudets resonans när dörrarna öppnas. Istället är de mycket mer intresserade av att kunna spåra bussarna via GPS och samla in 400 datapunkter var tredje sekund som laddas direkt upp i molnet för analys kring bränsleeffektivitet, passagerarbeläggning och acceleration vs inbromsnings-ratio, för att nämna några aspekter.

Vi vill såklart kunna ta betalt på framtidens sätt i framtidens buss. Den där myntboxen vid förardörren känns passé. RFID kanske? Alternativt ett app-ramverk med lite API:er som utförarna kan koppla in sig mot? Då kan betalningssystemet kommunicera direkt med banken och försäljningen skickas till affärssystemet. Låter bra. Fast, ja just det, det finns en hög bokföringsmässiga regleringar på exakt hur ett kvitto ska se ut. Obruten löpnummerserie, que? Synkroniserat över alla bussar. Hurra. I vissa länder är det tydligen dessutom lägre moms för barnbiljetter. I andra länder varierar momsen beroende på vart bussen kör. Jippi, det gjorde det hela plötsligt mycket lättare. Not. Men, men,vi får helt enkelt designa en lösning som kan hantera den här flexibiliteten.

Okay, så långt allt väl. Nu var det ju även den här lilla detaljen att Bussy McBusface ska rulla på gatorna nästa år. Hinner vi? Kan underleverantören av säten verkligen ställa om sin produktion i tid för att kunna ta fram turkos-rosa schackrutig plyschklädsel? Inte det? Hoppsan, vi får kanske stryka det då. Eller hur viktig är tidsplanen? Viktigare än vi kan föreställa oss. Okay. Och guldklädsel var tydligen för dyrt... En annan leverantör kanske? Vi måste börja med pilotkörningar och testkörningar senast 5 månader innan Bussy McBusface får leka fritt på gator och torg. Vi kanske kan testköra utan klädsel? Kanske använda oss av en gammal klädsel? Det är ju nästan samma, så borde inte spela så mycket roll. Viktfördelningen ändras något, men okay – vi kör (haha) på det!

Vi kan konstatera att det helt klart finns en hel del att tänka på, ovan är ett axplock av vad vi behöver analysera, utvärdera, designa och planera för att Bussy McBusface ska se dagens ljus.
Nya utmaningar dyker upp runt hörnet (nya CO2-begränsningar införs i EU från och med 2017 enligt paragraf 14.19 osv.)

Vi hinner dock faktiskt med lite mer än att designa Bussy McBusface, igår hade vi exempelvis ett trevligt event med kollegor där vi fick besök av en foodtruck. Vi har även haft brownbag-lunch för att dela med oss av olika erfarenheter. Sist men inte minst har jag fått tokspö i badminton. Satsar på revansch i tennis!

Hasta luego!

/Ola på Digital

Håll utkik efter nya uppdateringar från våra konsulter på vår Facebook. Följ även bloggen på

Twitter med hashtaggen #konsultvecka. För att läsa mer om Accenture Sverige besök vår

karriärsida: där hittar du även alla tidigare blogginlägg från En vecka i en konsults liv.


 

 

Våra kontor

Vi har kontor i över 120 länder. Lokalt är vi 1000 medarbetare som jobbar i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Omdömen om Accenture

Lägg till ett omdöme om Accenture

 
{{salaryList.length}} Löner

Löner på Accenture

Jobbtitel
Genomsnittslön
Löneintervall (lägst till högst)
 
eller

Registrera dig att ta del av alla omdömen och löneinformationen

{{salary.Count}} löner i {{salary.Location}}

{{salary.AverageAmountString}} {{salary.Currency}}/{{salary.Period}}

{{salary.MinAmountString}} {{salary.MaxAmountString}}
Återstående löner är låsta

Logga in eller registrera dig nu för att ta del av alla löner

Logga in via e-post eller

Följ Accenture i sociala medier

Careereye.se har 82 löner, bonusar, provision och lönestatistik på Accenture - publicerat anonymt från anställda och tidigare anställda. Läs vad de anställda tjänar på Accenture och jämför lön.

27 Lediga jobb

Jobb på Accenture

Din sökning:

Bransch:

Accenture jobb, lönestatistik, omdömen och annan jobbinformation om Accenture. Sök lediga Accenture jobb på Careereye.se

285 Omdömen

Omdömen om Accenture

{{mainRating}} 3.9

Baserat på {{reviews.length}} omdömen

          Karriär & utveckling
          Kultur & värderingar
          Trivsel & arbetsmiljö
          Jobb/Fritid-balans
          Ledning & chefer
          Lön & förmåner

Filtrera omdömen

Kön:
Ålder:
{{companyRating}}%

Rekommenderar denna arbetsgivare

Baserat på {{reviews.length}} omdömen

{{ceoRating}}%

Är positiva till VD

Mattias Lewrén

VD på Accenture sedan 2014

Careereye.se har 285 omdömen och betyg om Accenture - publicerat anonymt från anställda och tidigare anställda. Läs vad de anställda tycker om att jobba på Accenture och få en bättre inblick i arbetsplatsen.

 
eller

Registrera dig att ta del av alla omdömen och löneinformationen

Betyg: {{model.Rating}}
  {{model.DateCreated}} {{model.JobTitle}} {{model.Gender}} , {{model.Age}} {{model.Location}} {{model.Employment}} {{model.LengthOfEmployment}}
{{criteria.CriteriaName}}  
{{criteria.CriteriaName}}  
{{model.CeoApproveRating.Name}}
{{model.CompanyApproveRating.Name}}

{{model.Title}}

Plus:{{model.Plus}}
Minus: {{model.Minus}}
Lägg till svar från arbetsgivare
{{model.errorsMessages.Text.ErrorMessage}}
Avbryt

Svar från arbetsgivare: {{reply.ReplyText}}

{{reply.DatePosted}}

Redigera Ta bort
{{reply.errorsMessages.Text.ErrorMessage}}
Avbryt
Återstående omdömen är låsta

Logga in eller registrera dig för att ta del av alla löner

Logga in via e-post eller

Lägg till ett omdöme om Accenture

 
4 Bilder

Bilder från Accenture

Hur ser kontoret på Accenture ut? Få en inblick och se bilder och kontorsbilder inifrån som publicerats anonymt av anställda och tidigare anställda samt arbetsgivaren Accenture på Careereye.se