Medicinsk sekreterare till kvinnoavdelningen

 

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Kvinnoklinikens uppgift är att ansvara för kvinnosjukvården i Landstinget Sörmland. På kliniken arbetar cirka 180 personer i olika befattningar på våra enheter, både inom öppen- och slutenvård. Vårt mål är hög medicinsk vårdkvalité, god omvårdnad samt respektfullt bemötande. Vårt arbete omfattar möten med människor i olika livsskeenden och präglas av stora etiska frågor. Vi strävar efter att arbeta i team med olika yrkesgrupper och vi hjälps åt över enheterna. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss på Kvinnokliniken kommer du att ingå i den administrativa enheten tillsammans med andra kollegor och en administrativ enhetschef. 
Du kommer att ha din placering på kvinnoavdelningen, inom slutenvården. Kvinnoavdelningen är uppdelad i två arbetslag – BB och Gyn, där du kommer att arbeta mot Gynavdelningen. Kvinnokliniken är i ett förändringsarbete och du kommer bli delaktig i utvecklingen. Här finns stora möjligheter att påverka din roll då dina arbetsuppgifter kan komma att utvecklas beroende på din kompetens, erfarenhet och verksamhetens behov. 

Nu söker vi dig som vill vara med i denna spännande utveckling och som är intresserad av ett omväxlande och stimulerande arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av medicinsk dokumentation, diagnoskodning, administratör för gyn-op registret samt andra administrativa göromål. Arbetet innebär samarbete med läkare, barnmorskor, sjuksköterskor och undersköterskor. Du blir en viktig del i detta team och du kommer att sitta med vid funktionsronder, där man bland annat diskuterar de inneliggande patienternas fortsatta vård och rehabilitering. Du kommer också att ha ett nära samarbete med kollega mot gynekologiska cancermottagningen, samt även vid behov vara behjälplig andra kollegor.

Din kompetens
Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare, har goda kunskaper i svenska språket samt god datorvana. Har du erfarenhet av journalsystemen NCS (BMS) och Obstetrix är det meriterande. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom ansvarsfull, trygg och strukturerad. Därtill har du lätt för att skapa goda arbetsrelationer och du bidrar med din positiva inställning. Då arbetet kräver hög samarbetsförmåga och flexibilitet vill vi att du är en serviceinriktad person med ett helhetstänk och du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter när något akut inträffar. Vidare ser du förändringar som något inspirerande och utvecklande.

Anställningsform och sysselsättningsgrad 
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef Carola Eklund, 016-10 30 39.
Fackliga företrädare nås via växel, 016-10 30 00. 

Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken Mälarsjukhuset i Eskilstuna!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2018-03-18.
Ref. nr:
 RMSE-18-051
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/

 

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. 

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

  • Kontakt

    Carola Eklund, Administrativ enhetschef

    016-10 30 39.

  • Publicerad

    2018-03-13

Det här säger andra om Mälarsjukhusets Kvinnoklinik, Landstinget Sörmland som arbetsgivare. Se alla omdömen